W need to take care of our health

W need to take care of our health

Is jouw lichaam jouw tempel? Maar stop je het ook regelmatig vol met rommel? Stiekem liever een paar kilo’s lichter? Onlangs mochten wij het inspirerende verhaal van de Healthy Sisters delen. Samen zijn deze zusters 50 (!) kilo afgevallen door bewuster te gaan eten en meer te gaan bewegen. Wat zij kunnen kun jij natuurlijk ook. Ook als je niet perse hoeft af te vallen is het verstandig af en toe eens kritisch naar je voedings- en bewegingspatroon te kijken.

Plan van aanpak

Anno 2018 zijn (crash) diëten wel passé. Wil jij blijvend van je overtollige kilo’s af, of je vitaler voelen dan zijn er over het algemeen twee dingen die je kunt aanpassen; je voeding en/of de hoeveelheid die je beweegt. Maar hoe pak je dat nou aan? Veel mensen zijn er van overtuigd dat ze gezond eten en dat het daar niet aan ligt. Eet jij gezond, voldoende en voedzaam? Meten is weten. Hou voor jezelf een paar weken een log bij waar je alles in noteert wat je eet en drinkt. Dit heeft 2 voordelen. Je krijgt direct inzicht in het aantal calorieën, vitamines etc. dat je binnenkrijgt, EN je wordt je bewuster van wat je eet en drinkt. Omdat je alles moet bijhouden, denk je wel 2x na voordat je gaat snoepen.

Lekker in je vel

Grote kans dat je na 2 weken bijhouden al iets bent afgevallen en/of je een stuk lekkerder in vel zit. Dit zal je helpen om vast te houden aan je nieuwe lifestyle. Als je eenmaal merkt dat het werkt is het makkelijker om voortaan bewustere keuzes te maken. Hoever je hierin wilt gaan is natuurlijk helemaal aan jou en wat jij wilt bereiken. Belangrijk is dat je er altijd wel voor zorgt dat je overal genoeg van binnenkrijgt, anders werkt het averechts. Vind je het lastig om te bepalen wat jouw lichaam precies nodig heeft, bespreek dit gerust met je huisarts, of zoek een diëtiste of voedingsconsulente. Die kunnen samen met je bepalen wat voor jou de beste aanpak is.

Start met bewegen

Naast je voeding is het verstandig ook te kijken naar je dagelijkse beweging. Ons blog van vorige week hierover lees je hier terug. Beweeg je voldoende? Je hoeft niet meteen naar de sportschool te rennen. Begin bijvoorbeeld met je stappen te tellen. Bijna elke telefoon houdt dit tegenwoordig voor je bij. Daag jezelf hierin uit. Probeer doelen te stellen en deze steeds weer te verbeteren. Wat ook heel fijn kan zijn om je vitaler te gaan voelen, is de ochtend te beginnen met stretchen. Op Youtube kun je talloze routines vinden om je lichaam ’s ochtends een kickstart te geven. Doe alles in je eigen tempo en zo zwaar als voor jou goed voelt. Voor je het weet kun je meer dan je ooit had gedacht! You got this!
Zit jij goed in je vel? Wat doe jij ervoor om te zorgen dat dit zo blijft? Heb jij nog tips die je zou willen delen? Let us know in de comments. Wil je je verhaal graag delen om anderen te inspireren? Mail ons dan op info@wgotthis.nl, of vul ons contactformulier in. We’ll be in touch!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *