WFeatures

W Feature: Shenin Lebrun of Shenin Lebrun Communications

Woensdagavond 23 mei vindt het mooiste female only event plaats in Almere; Fempreneur in the City. In De Nieuwe Bibliotheek Almere beloofd het weer een mooie avond te worden. Het thema van deze avond is dit keer Mindset. Wij spraken uitgebreid met multi-talent Shenin Lebrun, panellid van deze editie, over haar ervaring en mindset. Lees verder en laat je inspireren.

Introductie

Mijn naam is Shenin Lebrun, 37 jaar oud, van Surinaamse origine en zeker een gewone typische Amsterdamse. Ik hou van reizen en tijdens een van mijn tripjes heb ik mijn vriend ontmoet. We wonen samen en we zijn blij in verwachting. Ik heb een bachelor degree in International Business and Management. Sinds 2003 werk ik fulltime bij Nike, inmiddels in de functie Retail Concept Director EMEA. Daar ben ik medeverantwoordelijk voor hoe sportwinkelketens (in Europa) de brand Nike presenteren in hun winkels. Ik ben echt een go-getter. Als ik mijn zinnen op iets heb gezet dan ga ik er ook echt voor. In 2015 ben ik een eigen business begonnen genaamd Shenin Lebrun Communications (hierna SLC). Met SLC help ik de startende vrouwelijke ondernemer door mijn kennis van Business, Marketing and Strategies te delen om hun bedrijf en hunzelf een boost te geven. Als extra curriculum maak ik onderdeel uit van het TEDxAmsterdamWomen Team. Mijn motto: Don’t wait for opportunity, create it.

Nike Carrière

Voordat ik aan mijn studie begon wist ik al dat ik aan de slag wilde gaan bij een groot internationaal bedrijf. Toen ik een vacature bij Nike’s Europees hoofdkantoor zag ben ik ervoor gegaan. De sollicitatie ging goed, maar ze verkozen een andere kandidaat over mij. Toen die persoon (binnen 2 maanden) besloot te vertrekken heeft HR contact met mij opgenomen met de vraag of ik nog beschikbaar en geïntresseerd ben. Sindsdien en tot op heden werk ik bij Nike.

Ik ben begonnen in Product Development. De sfeer en de mensen met wie ik werkte waren geweldig. Gewoon resultaat gericht werken gaven mij de erkenning en waardering die ik nodig had. Dat deed ik 6 jaar en kreeg een goed beeld van de organisatie. Mijn interesse voor de tak Marketing groeide en besloot uiteindelijk om daar te solliciteren. Een goede reputatie had ik al opgebouwd en mijn toenmalige toekomstige leidinggevende zag in dat ik van toegevoegde waarde zou zijn in deze rol. Toch heb ik ook daar een tandje bij gedaan om resultaten op te leveren. Na 7 jaren in Marketing heb ik besloten om te solliciteren naar een functie in Sales.

Toen kwam mijn vader plotseling te overlijden en dat dwong mij om mijn plannen te herevalueren. Ik maakte zoveel uren voor Nike dat ik met zijn overlijden enige spijt kreeg voor al die vele keren dat ik het werk boven hem verkoos. Ironisch genoeg heb ik super veel steun genoten van mijn collega’s en zij hebben mij de ruimte gegund om mijnzelf te herpakken. Toen heb ik besloten om meer van het leven te gaan genieten. Dat betekende minder vaak ’s avonds en in het weekend en tijdens vakanties te werken. Toch wou ik nog wel consequent goede resultaten blijven leveren. Het resultaat van dat life changing moment is een gezonde balans tussen werk en prive. Ik wist de tevredenheid van management en team te behouden. Onlangs brak opnieuw een uitdagende periode aan. Een herorganisatie met veel gedwongen ontslagen en velen moesten opnieuw solliciteren. Ook voor hun eigen functies. De mijne kwam te vervallen. Die zou worden opgenomen in een grotere functie. Die nieuwe rol, met meer verantwoordelijkheid, zag ik als een dreiging voor mijn werk-prive balans. Uit een goed gesprek thuis kwam de conclusie dat ik het werk zo leuk vind dat ik wel moest solliciteren. Dus heb ik gesolliciteerd en het vertrouwen in mij is mij toegekomen. Ik werk nu met verschillende landen teams en heb toch een goede werk-prive balans weten te behouden. Nike biedt een super dynamische werkomgeving aan. Het is een heel divers, informeel professioneel, bedrijf met veel kansen voor ambitieuze mensen en in september zit ik er alweer 15 jaar.

Shenin Lebrun Communications

Ik geloof dat een vrouw die in haar kracht staat, de wereld aan haar voeten heeft. Wanneer een ondernemende vrouw echt gaat voor haar ambities is zij een aanwinst voor de maatschappij. Vrouwen hebben de gave om vanuit compassie, verbinding en bewustzijn te ondernemen. Mijn eerste opdracht was een vriendendienst. Een hartsvriendin met een passie voor fotografie wilde graag haar fotoboek ‘Magnanimity’ lanceren tijdens North Sea Jazz Festival. Ik heb toen mijn kennis van business en marketing voor het eerst succesvol toegepast voor een zelfstandige. Ondanks dat het een andere branch is blijven de pijlers voor succes hetzelfde. Dat was voor mij een bevestiging dat ik middels een eigen bedrijf meer successen kan helpen realiseren en daarmee ook het succes van mijn eigen bedrijf.

Ik help de startende, ondernemende vrouw om volledig in haar kracht te staan, vol zelfvertrouwen en lef, om het bedrijf neer te zetten waar zij trots op is en daarbij de impact maakt die zij voor ogen heeft. Zo ben ik benaderd voor advies en support door o.a. een fair trade sieraden merk, een personal trainer, een evenementenorganisatie en

The Creative Women Collective. The founder, Awura, was een van mijn eerste klanten en zij is ook zeker de moeite waard om te horen spreken op de volgende editie van Fempreneur in the City op 23 mei.

De film

15 jaar geleden, in de zomer van 2003, zat ik met mijn hartsvriendinnen te dineren. Spontaan zeiden we tegen elkaar: “Wij zouden een televisieserie moeten maken over onze vriendschap en de diversiteit”. 2 jaar hebben we er hard aan gewerkt. Uiteindelijk is het niet gelukt onze serie op televisie te krijgen. In 2012 heb ik toen ons oude serie project weer opgepakt. Het duurde even, maar wist toch een producent, regisseur, distributeur en investeerder mee te krijgen om met mijn voorkeurs-cast en film concept aan de slag te gaan. De film is oktober 2017 in premiere gegaan. In de voor- en aftiteling van de film “Alles voor elkaar” zal je zien dat het ‘naar idee van’ mijzelve is.

Het succes van de film heeft wel iets aangewakkerd in mij. Het smaakt naar meer. Momenteel ben ik bezig met een nieuw idee voor een webserie en een andere bioscoopfilm.

Wat ik zou willen meegeven aan andere vrouwen…

Om dingen te bereiken you have to hustle. Er is geen perfect plan, maar je moet wel een doel voor  ogen hebben. Progressie is te meten. Stel regelmatig je plan bij indien nodig. Geef niet op. En het meest belangrijke: Just Do It.

Shenin haar bedrijf vind je hier: sheninlebrun.com

 

Wil jij ook je verhaal delen om anderen te inspireren? Mail ons dan op info@wgotthis.nl. We’ll be in touch!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.